Deze fotogalerij geeft een overzicht over mijn werken gemaakt in het Stedelijk Academie voor Schone Kunsten te Hasselt, tijdens mijn opleiding in de specialisatiegraad Beeldhouwen en ruimtelijke kunst .

 


T.R.I.P. I. 1


T.R.I.P. I. 2


Vanuit het INTERZIJN gaat de blok een ontwikkeling doormaken, hij is ONDERWEG.

De blok legt een weg af, ik ben tijdens het schraapproces “één” met de blok, ik ben in ZENMODUS.

  T.R.I.P

  Transformatie

  Rollercoaster van emoties

  Inter-zijn

 

  P to p


T.R.I.P. II


T.R.I.P. III

Het idee om eerdere werken via digitale weg een nieuwe plaats te geven groeit. Kleine vroegere werken worden in een weids landschap geplaatst zodat ze een monumentaal werk worden.


T.R.I.P. IV


T.R.I.P. V


T.R.I.P. VI


T.R.I.P. VII


T.R.I.P. VIII


T.R.I.P. IX  Afgietsels in verpakkingsmateriaal

T.R.I.P. IX 1

T.R.I.P. IX 2

T.R.I.P. IX 3

T.R.I.P. IX 4

T.R.I.P. IX 5

T.R.I.P. IX 6

 

T.R.I.P. IX 7


T.R.I.P. X  Digitale trip (wordt vervolgd)


 Het concept T.R.I.P.


Transformatie                                               Timeless

Rollercoaster van emoties                          Recycling

Inter-zijn                                                        Interaction

P to P                                                              Proces

 

Tijdens het creatieproces (schrapen, schuren, vijlen, gieten, verlijmen…) verlies ik mezelf  in de ruimte en in de kwetsbaarheid van de materialen.

 Vanuit het inter-zijn met de blok, ontwikkelt het object zich tijdens het creatief proces, waarin ik één word met de blok. Ik ben in zen-modus.

Door recycleren van materie, wil ik de ontstaansgeschiedenis van het object vrijwaren.

Toeval speelt een belangrijke rol. Gekregen of gevonden voorwerpen transformeer ik, waardoor het object een nieuwe identiteit krijgt . Ik recycleer voorwerpen uit ons dagelijks leven. Ontdaan van hun vergankelijkheid krijgt  hun artistieke transformatie een nieuwe esthetische waarde.

Ik vertrek ook van de afdruk van een ondefinieerbare industriële vorm in verpakkingskarton, waarin ik gips giet. Dit afgietsel wordt dan terug herleid tot een nieuwe afdruk,  het nieuw object vindt zijn patroon in nieuw materiaal en textuur.

In mijn digitaal werk creëer ik een parallelle werkelijkheid , die plaats heeft binnen een nieuwe tijd en ruimtebesef.

 

De toeschouwer wordt uitgenodigd zijn eigen T.R.I.P. te maken,  om te participeren in het spel van benaderen en vervreemden.